Céges bloggolás?

Blogot írni szórakoztató dolog (is lehet akár). Gondoltad volna, hogy vannak olyan cégek, ahol kifejezetten bátorítják a dolgozókat a bloggolásra? Nem, most nem arra gondolok, hogy kijelölnek a cégnél 1-2 megmondó embert, mint a hivatalos cégvezetés szócsöve, akik bármi áron védik a mundért (pont mint egy kormányszóvivő). A (már történelem) Sunnál ez kicsit másként működik. Először is nem kell hozzá engedélyt kérned, kapsz egy account-ot, aztán hadd szóljon, mindössze egy ajánlást adtak ki, hogy miket tartsanak észben a dolgozók írás közben ill. a Publish gombra kattintás előtt. Álljon itt néhány tanács ízelítőként.

1. Használj linkeket. Megkönnyíted a látogatóid dolgát a további információk felkutatásában.

2. Ne fecsegj ki titkokat. Bizonyos adatok, dolgok, termékek, fejlesztések, … nem véletlenül kapnak classified minősítést. Tartsd tiszteletben a céged érdekeit.

3. Légy érdekes. Ne bántalmazd látogatóidat unalmas és üres írásokkal.

4. Arról írj, amihez értesz. Elég kellemtlen, ha a cég dolgairól úgy írsz, hogy nem vagy azokkal tisztában, és a vélemények rovatban igazítanak ki az olvasóid.

5. Tanulj meg magyarul. Vagy angolul, németül, … (hidd el: könnyebb, mint kínaiul). De akármilyen nyelven is írsz, ha az tele van helyesírási hibákkal, vagy egész egyszerűen (logikailag) érthetetlen, amit elektronba vésel, az rosszt fényt vet mind rád, mind a cégedre.

6. Gondolj a következményekre. Még az amerikai elnök sem tehet meg bármit büntetlenül (legalábbis szeretném ezt hinni), így én sem és te sem. Olvasd át újra az írásod, mielőtt elküldenéd, ill. ha utólag jössz rá, hogy elhamarkodottan kattintottál, hozd helyre minél előbb, ne szégyelld azt korrigálni, sűrű elnézés kérés közepette.

7. Vannak, akik már a blog elején közlik, hogy a véleményük nem a cég hivatalos állásfoglalása, a kettő között különbség lehet. Noha ez jó ötlet, de nem biztos, hogy baj esetén meg fog védeni a jogi következményektől.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *