Uncategorized

Hirdessen olcsón spamlevéllel, a hatóság úgyis tehetetlen

Azonos címmel jelent meg a HWSW-n egy írás, amely szerint “egyes hazai cégek már rendszeresen, tudatos marketingeszközként használják a kéretlen reklámleveleket.” Némelyek annyira komolyan gondolják, hogy a reklámköltségek közé emelték az NHH által kiszabott bírságot is. Lelki szemeim előtt megjelenik a könyvelés egyik tétele: “NHH bírság spammelés miatt: 2,1 millió Ft”.

Nagyon úgy tűnik, hogy a spammelő cégek vezetői jól alszanak, és nincsenek nyugtalan éjszakáik, hogy manapság, amikor a pénzügyi válságot nyögjük, és minden fillért ki kell centizni, akkor vajon nem kell majd lehúzni a rolót, ha az NHH megvág minket félmillióval? De miért is forogna szegény cégvezető éjjelente az ágyikóban, amikor biztos lehet benne, hogy “a bírság sokszorosát keresik minden egyes kampányukkal.

Egyik példa erre a cikkben is említett Hermina Bau Ingatlanforgalmazó Kft, akik – fogalmazzunk egyszerűen – köpnek a hazai anti-spam törvényre és az NHH-ra is – az utóbbi, hatósági szervként, próbál érvényt szerezni az előbbinek. A jelek szerint nem megy neki…

“A Hermina Bau kampányonként több tízezer levelet küld ki az adatbázisban szereplő címekre,” ami az eredményt látva busásan megtérül, mert bizonyára minden kampány során akad pár tulok, akiben nem merül fel, hogy a kapott spam törvénytelen, és vesz a spamben reklámozott házakból. Állítólag egy kampány 40 millió forint plusszal zárul, aminek egy maximális összegű bírság is alig haladja meg az 1%-át.

Mi lehet a megoldás? Van, aki a büntetési tételek összegét emelné. Egy másik javaslat a kiszabott bírság összegét egy becsült haszonnal tenné arányossá. Én azonban azt is el tudnám képzelni, hogy mind az ISP-k, mind az email tárhelyszolgáltatók spam levelenként kártérítést követelhessenek gyorsított eljárás keretében az azonosított magyar spammerektől. Ideális esetben a törvény kötelezné arra az összes ISP-t, hogy az előfizetői szerződésben kötelezően benne legyen az, hogy x Ft felmondási díjat legyen köteles fizetni az a spammelő ügyfél, akinek a szerződését spammelés miatt mondja fel a szolgáltató. Így az ISP-ket is jobban motiválni lehetne arra, hogy szabaduljanak meg a spammelő ügyfeleiktől.

Technikai megoldás ugyan van a problémára, mert pl. egy statisztikai spamszűrő csodákra képes, de ezzel csak olyan katonák vagyunk, akiket egy szál pajzzsal küldtek a csatába. Nem tudom, ti hogy vagytok ezzel, de én lőni jobban szeretek, és szívesebben venném, ha a spammer nem az államkasszába fizetné a bírságot, hanem egy fix (olvasd: jó sok) pénzt tartozna kipengetni a címzetteknek, amit mondjuk az APEH-en keresztül megkapnának a jómunkásemberek.

Vagy fizetett közleményt tartozna megjelentetni egy országos médiában, hogy a bíróság elmarasztalta spammelésért. Kb. a sajtókiigazítások mintájára. Esetleg a cégtár infok között lehetne egy olyan mező is, hogy “Elítélt, mocskos spammerek vagyunk? igen/nem”.