Hab a tortillán
Egy spammer azt a kérdést szegezte nekem, hogy spam nélkül mégis hogyan tenyereljen rá a piacra? Akkor túl sok ötletem nem volt, de azóta elolvastam Seth Godin fenti című könyvét, amely az új marketingről szól. Ebben az ajánlóban pedig tömören összefoglalom, hogy mit értettem meg belőle. A lényeg az, hogy nem szabad keverni a régi (tortilla) és az új (hab) marketinget, mert a kettő eredménye valami nem finom dolog lesz.
1. Az idő pénz. Ha megvárakoztatod az ügyfelet, máshova megy
Olyan ügyfélszolgálat kell, ahol hamar válaszolnak – akár emailben – a kérdésekre
Közvetlen kapcsolatra van szükség az ügyfelekkel, nem pedig viszonteladók hadán keresztül
Spam helyett permission marketing
A tömegek elérése sokba kerül, és nem éri meg
A fogyasztót csak önmaga érdekli
2. Az emberek elmondják (egymásnak) a véleményüket rólad
Az emberek 1%-a hozzájáruló, érdemes a kedvükben járni
A Google-ben sok esetben előrébb van egy felhasználó blogja az X termékről, mint a vállalat hivatalos honlapja. Következésképpen a bloggerek véleménye dominál
Ha céges blogot írsz, az ne a cégről szóljon, hanem a felhasználókról
A Digg látogatókat hozhat a blogod számára
3. Ha nem vagy őszinte, hamar lebuksz
Az Internet nem felejt, ezért ne jártasd a szád meggondolatlanul
4. A felhasználókra egymást túllicitáló reklámok zúdulnak, ezért légy rövid és tömör
Ha valami nem tetszik meg elsőre, az érdeklődök odébb állnak
5. A felhasználók választékot, ill. választási lehetőséget követelnek
Nincs egységes sörpiac. Másféle sört isznak a kamionsofőrök, mint az egyetemista lányok
Az online vásárlás nagyobb változatosságot enged meg a kereskedőknek
Google – permission marketing – testreszabás
A túl sok döntési lehetőség csömört okoz
A motivált felhasználó addig keres, amíg meg nem találja, amit akar, és jó esetben a te weboldaladra akad először.
6. A költséghatékony működéshez elképzelhető, hogy ki kell szervezned pár folyamatot. Ha pl. nincs dedikált informatikus gárdád, és szükséged van anti-spam védelemre, akkor azt e-mailben vagy egy kommentben jelezheted itt
7. A Google szinte minden információt megtalál. Mindenki azon tájékozódik.
8. Blendtec turmixgép video a YouTube-on: olcsó reklám, amit sokan láttak
Az új marketing azokat vonzza, akiket érdekel a termékünk
Az AdWords összehozza a keresletet a kínálattal
Testreszabott üzenetek kellenek a fogyasztóknak
A “Send-a-Ball” (=egy nagyon ötletes ajándékötlet) önmaga generál megrendeléseket
9. Árulni az eBay-n is lehet
cafepress.com
10. Ma ezekből van hiány: szabadidő, figyelem, bizalom, természeti erőforrás. Ha a te terméked ezekből többet ad, nyert ügyed van
11. Megéri IBM notebookot venni drágábban, mert minőségi support jár hozzá
12. Nem a tömegek elérése a cél, hanem azoké, akiket érdekel a terméked
Akik az AdWordsre kattintva jutnak el hozzád, azok valóban motiváltak
Az új marketing nem feltétlen tesz olcsóbbá, és kifejezetten nem alkalmas azok figyelmének felkeltésére, akiket nem érdekelsz
13. Akkor tudsz sokat eladni, ha a) nagyon olcsó, vagy b) exkluzív vagy. A közepes áron kínált közepes termék már senkinek nem kell
14. A Sick Puppies nevű banda egy YouTube-ra feltett videoval vált ismertté
A bloggerek segítsége nélkül aligha találnak el az érdeklődők a weboldaladra, akiket viszont olyan témával lehet rávenni, hogy írjanak rólad, ami valóban érdekes.
Leave a Reply